FANDOM

Det er et stort utvalg av dyr (動物 'dōbutsu') vist gjennom Dragon Ball-serien.

Dyrearter Rediger

Apekatt Rediger

Apekatter lever for det meste i jungler og skoger, og maten deres består av frukt.

Bison Rediger

Bisoner fremtrer i filmen Dragon Ball: Sleeping Princess in Devil's Castle, men også i "Pilaf and the Mystery Force"-episoden i "Red Ribbon Army"-sagaen.

Bjørn Rediger

Bjørner er store hårete skapninger som vanligvis spiser kjøtt. Den første gangen bjørner er sett er når en antropomorfisk bjørnebanditt prøver å angripe Goku slik at han kan spise Skilpadde.

Blekksprut Rediger

En gigantisk blekksprut kalt Octopapa bor i Piratgrotten. Goku møter ham i "The Pirate Treasure".

Krang, en romvesendoktor som arbeider for Paragus, ligner en blekksprut med bart.

Delfin Rediger

En delfin fremtrådte i episoden "The Ox King on Fire Mountain", når Goku og Chi-Chi lette etter retninger fortalte delfinen dem å fortsette fremover. Denne delfinen dukker også opp i Dragon Ball: Origins.

Edderkopp Rediger

En edderkopp vises inne i Pilafs slott i "The Dragon Balls are Stolen!".

Ekorn Rediger

Flere ekorn vises i serien. Denne arten av gnagere er veldig søt og bedårende. De liker å samle nøtter og bor i områder som Mount Paozu og Nordfjellene.

Elefant Rediger

Elefanter vises noen gang i serien.

Esel Rediger

Esler vises på Spindletop Flats i Dragon Ball Z episoden "Piccolo's Plan" ("Gohan's Hidden Powers" i den endrede versjonen).

Fisk Rediger

Fisker (魚, Sakana) er vist gjennom serien. En bemerkelsesverdig type fisk i serien er gigantfisk, som Goku og hans sønner ofte fanger og har til middag.

Flaggermus Rediger

En flaggermus vises utenfor Bulmas kapselhus når hun finner ut av at Gokus hale er ekte.

Frosk Rediger

En frosk er først sett i Dragon Ball-episoden "Look Out for Launch".

Fugl Rediger

Gnager Rediger

Gorilla Rediger

Gris Rediger

Hai Rediger

Hamster Rediger

Hest Rediger

Hjort Rediger

Hund Rediger

Insekt Rediger

Kamel Rediger

Kanin Rediger

Katt Rediger

Katter (猫, Neko) er kattedyr som liker å spise fisk og gnagere. De er vanlige husdyr og vanlige å ha som kjæledyr.

Puar er av Toriyama regnet som en blanding mellom en katt og en kanin. Korin er en viktig karakter i katterasen.

Kenguru Rediger

Krabbe Rediger

Krokodille Rediger

Løve Rediger

Muldvarp Rediger

Mus Rediger

Rev Rediger

Sabeltanntiger Rediger

Skate Rediger

Skilpadde Rediger

Skorpion Rediger

Slange Rediger

Tiger Rediger

Ulv Rediger

Villsvin Rediger

Øgle Rediger

Ål Rediger