FANDOM

"So, see I was thinking, see, maybe next time I'll try gathering fighters from all the universes, see...We'll do a tournament then, see. Sometime soon, see."

— Zeno til Goku

Zeno (全王 Zen’ō, lit. "King of All") er en av kongene av de 7 universene. Han er hersker over hele universet sammen med hans fremtidige motstykke, Future Zeno.

UtseendeRediger

Zeno er veldig kort og liten, og har ovalformet hode. Han har for øvrig blå hud, men to sektorer, fra ørene til midten av øynene hans, er lilla. Han har små runde øyne og små grå "ører". Han har vanligvis på seg en lyselilla og gullinjet frakk. Han har også på seg gule strømper og lyselilla sko. Under frakken har han en sort og hvit skjorte, men kanji-en for "alt" (全) i midten. Typisk har han et blankt ansiktsuttrykk.

Ferdigheter Rediger

  • Fly - Evnen til å fly; enten med ki eller magi.
  • Utslett - Evnen til å utslette alt med en eller to magiske blå energikuler. Dette gjelder også udødelige vesener og hele univers, fordi det eliminerer alle spor av en enhet, både vesentlige og uvesentlige. Denne ferdigheten er den sterkeste og mest dødelige teknikken i hele serien.
  • Magisk Materialisering - For at Goku skulle kontakte eller innkalle Zeno, lagde sistnevnte en knapp som kaller på Zeno eller teleporterer Goku til Zenos palass.
  • Yacchaina Fist - Zeno og Future Zeno bruker dette angrepet på hverandre for å leke.